Friday 20 May 2016

Filled Under:

Allahuakbar: 4 FOTO MENAKJUBKAN Mesut Ozil di Mekah ini Mendapat View Berjuta seluruh dunia. PERKARA AJAIB TELAH BERLAKU !


    Pemain sensasi Arsenal, Mesut Ozil telah berangkat ke Mekkah bagi menunaikan ibadah umrah sebelum Kejohanan EURO 2016 yang akan berlangsung bulan hadapan.

    Gambar dan video pemain antarabangsa Jerman berketurunan Turki itu di Mekah mula tersebar di media sosial. Kelibat Ozil di Kota Suci itu disedari beberapa jemaah di sana dan mereka sempat merakamkan selfie bersamanya.


    Bintang Arsenal itu sememangnya terkenal sebagai seorang Muslim yang taat. Malah dia sering dilihat berdoa sebelum sesuatu perlawanan bermula.
    Sekembalinya daripada menunaikan umrah, Ozil akan bersama pasukan Jerman bagi persiapan menghadapi perlawanan di Perancis.
    Difahamkan, semasa keberadaan di Timur Tengah itu, Ozil telah melawat sebuah kem pelarian di Jordan iaitu Kem Zaatari dan sempat meluangkan masa bermain bola sepak dengan penghuni kem tersebut.

    Selain Ozil, terdapat beberapa pemain bola sepak dunia Muslim yang terkenal seperti Riyad Mahrez (Leicester City) dan Adnan Januzaj (Manchester United) yang turut sama menunaikan umrah.






    0 comments:

    Post a Comment