Tuesday 19 July 2016

Filled Under:

Perhatian KEPADA BAKAL IBU!! InsyaAllah..DOKTOR SAKIT PUAN BUKTIKAN DOA PENDEK INI Bantu Kurangkan Sakit Ketika Bersalin

    Perhatian KEPADA BAKAL IBU!! InsyaAllah..DOKTOR SAKIT PUAN BUKTIKAN DOA PENDEK INI Bantu Kurangkan Sakit Ketika Bersalin




    Penawar sakit bersalin


    Alhamadulillah sebahagian besar dari wanita muslim daya ketahanan sakit adalah tinggi. Ini bermakna mereka kurang memerlukan bantuan ubat penawar sakit. Ini disebabkan mereka kuat iman dan banyak bertawakkal kepada AllahSWT. Bacaan ‘suhanallah’ memang ada kesan untuk mengurangkan sakit atau meringkan bebanan.. Baca fatiha, ayat kursi, 3 qul, berulang2 kali. atau baca mana2 surah alquran – surah mariam mithalnya. Terus menerus berzikir.

    Untuk memudahkan bersalin digalakkan pula membaca ayat kursi disusuli dengan doa di bawah :


    “ Bahawasanya Tuhanku, ialah Allah yang telah menjadikan langit dan bumi dan yang diantara keduanya di dalam enam hari kemudian Dia bersemayam atas Arasy. Dia memasukkan malam ke dalam sarang yang mencarinya dengan cepat.
    Matahari, bulan dan bintang semuanya ditundukkan dengan perintah-Nya. Ketahui olehmu, Allah yang mempunyai pencipta dan suruhan. Maha Mulia Allah Tuhan semesta alam.

    SUMBER : seribu satu petua




    0 comments:

    Post a Comment