Sunday 4 September 2016

Filled Under:

SIAPA SURUH KAU MENGANDUNG..NAK AKU CERAIKAN?"!! SUAMI DURJANA.. Sanggup Hina ISTERI MENGANDUNG ANAK SENDIRI MACAM ANJING

    SIAPA SURUH KAU MENGANDUNG..NAK AKU CERAIKAN?"!! SUAMI DURJANA.. Sanggup Hina ISTERI MENGANDUNG ANAK SENDIRI MACAM ANJING


    Firrst of all..aku minta maaf kerana aku terpaksa tulis kat sini kerana kau sendiri cakap dengan aku yang kau dah bosan dengan aku..kau adalah lelaki yang tidak bertanggungjawab dan kau sering katakan yang kau nak lepaskan aku senantiasa... jika benar itu niat kau, lepaskanlah aku..aku dan baby dah tak sanggup hidup dengan cara macam ni dengan kau lagi.. kau sentiasa abaikan aku dan anak aku sendiri... langsung tak memikirkan tanggungjawab yang sepatutnya kau buat pada aku dan juga anak kau sendiri.. kau hanya pentingkan kehidupan kerjaya kau sahaja


    Kehadiran si kecil dalam perut memang saat indah dalam hidup kerana aku akan bergelar seorang ibu.. awal mengandung, aku langsung tidak mempunyai sebarang alah seperti muntah atau bau segala.. syukur pada Allah kerana aku boleh makan apa sahaja yang aku suka dan mahukan.. aku boleh tidur dengan nyenyak sepanjang aku mengandung.. hanya satu petuaku iaitu selalu pesan kat baby " jangan susakan mommy".. cuma masalah aku ketika mengandung adalah kerana aku terlalu cemburu dengan suami aku yang kelihatan curang tapi sehingga tarikh aku tulis blog ni aku masih belum dapat kesahihannya.. juz nampak sikit-sikit je yang suami aku ni ada scandle tapi tak ketara.. Antara perangai pelik hubby ketika aku mengandung yang membuat aku curiga


    1. selalu sembunyi handphone
    2. sekiranya aku ingin pinjam handphone pasti pelbagai alasan yang diberikan
    3. hubby paling tak suka aku call dia sekiranya dia bersama dengan rakannya
    4. hari-hari balik lewat malam
    5. hubby suka ambil gamba sendiri
    6. tak suka aku tanya soalan yang berbaur kecurangannya
    7. sering menghalau aku keluar dari rumah sekiranya kami bertegang urat
    8. sekiranya aku menemannya makan, siapkan pakaiannya dll pasti hubby akan menolak
    9. sekiranya aku memeluknya, hubby akan memusingkan badannya atau menolak tangannya
    10. tak menyentuh aku langsung
    11. tak nak meluangkan masa bersama aku, jawapannya sibuk dengan kerja tapi hasil tak nampak pun
    12. langsung tak ambil berat pada diriku sehinggakan kereta aku rosak tgh2 mlm pun hubby marah2 dan tak nak bantu
    13. suami aku tak pernah nak pegang perut aku yang kian waktu membesa, sehinggakan aku sendiri ambil tangannya dan pegang perutku, itu pun sekejap je dia pegang


    Memang perit dugaan aku mengandung, semuanya aku kene buat sendiri..aku umpama ibu tunggal yang kehilangan suami atau mengandung anak luar sebab sering ditinggalkan suami..sehingga suatu hari itu pada 13 jan 2013


    Ya Allah sekiranya suamiku bukan yang terbaik utk aku terus ke jannah Mu...aku mohon ya Allah kau hapuskanlah perasaan syg dan cinta yang senantiasa menagih kasih dari suami yang langsung tak pernah memperdulikan aku...aku tahu ni dugaan yang amat berat utk aku terima semua ini dan aku yakin ya Allah dengan pertolongan-Mu, aku boleh terima semua dugaan ni dengan tenang.. hati aku di carik2 bagai tiada nyawa lagi.. aku hanya mampu menangis melihat keadaan sekarang ini..maafkan aku wahai suami, kata2mu membuatkan aku terfikir bahawa engkau tidak menyayangi aku dan anakmu... ini lah kata2 yang selalu kau cakapkan pada aku:-


    1. aku dah bosan hidup dengan kau
    2. kau kan dah ada keluarga kau, aku tak penting dalam hidup kau, jadi kau pergila dengan mak kau
    3. kau nak apa?
    4. aku takkan cari kau lagi dan aku akan lepaskan kau bila2 je kau nak


    * terima kasih wahai suami kerana kata2 itu



    Aku dah cuba jadi yang terbaik.. beri layanan yang terbaik pada engkau tapi ini balasan kau pada aku..terima kasih atas apa yang kau buat uti aku




    0 comments:

    Post a Comment