Tuesday 6 September 2016

Filled Under:

Nauzubillah : "Allah BERKALI-KALI HANCURKAN HATI SAYA..Sebab TU SAYA BERUBAH.."!! Tergamak SAFIEY aka SOFEA Salahkan ALLAH PUNCA DIA BERUBAH JADI PONDAN SEMULA

    Nauzubillah : "Allah BERKALI-KALI HANCURKAN HATI SAYA..Sebab TU SAYA BERUBAH.."!! Tergamak SAFIEY aka SOFEA Salahkan ALLAH PUNCA DIA BERUBAH JADI PONDAN SEMULA 



    Kali ni menulis panjang lagi . Maafkan saya sekali lagi jika posting ini menganggu . Terima kasih kepada semua yg beri nasihat dan beri kata2 pandangan . Terima kasih juga kpd semua yg mendoakan . Terima kasih juga yg inbox/PM/DM/surat cinta mahupun whatsapp . Semua yg anda cakap betul tidak sekali saya nafikan . 
    .
    Tp saya tetap dgn keputusan saya . Berilah saya ruang untuk berhijrah secara perlahan-lahan sehingga saya benar2 mampu berubah secara total berjanggut bermisai , sado & sasa , macho dan segala2nya yg ada pada lelaki sejati . Smpailah satu tahap saya temui istiqomah . Sebab saya takut nk jadi baik . Saya takut org fikir saya baik . Saya takut nak expose hal2 dakwah apatah ibadah , saya takut jika anda expect TOO MUCH drpd saya . Biarlah hal peribadi & urusan saya antara saya & Allah sahaja yg tahu . 
    .
    Kenapa ? Saya dh terlalu penat . Nanti org hentam . Nanti org cakap mcm2 . Nanti org request itu ini . Nanti org manipulasi . Jadi saya nak org faham saya ambil masa semua ni untuk berhijrah secara total . Jiwa saya koyak dan penat . Jiwa saya sentiasa berkecamuk . Smpaikan saya solat menangis depan Allah pun saya masih tak tenteram bila ujian kunjung tiba tak henti henti . Ujian yg banyaknya dtg drpd manusia .
    .
    Berilah saya nafas . Berilah saya ruang . Berilah saya masa . Berilah saya bergerak sendiri merencana perjalanan hidup saya . Ini FASA . Fasa diremukkan hati oleh Allah sekali lagi kemudian merangkak menangis mencari Dia kembali . Saya masih tahu halal dan haram . Biarlah selepas ini status FB saya cuma dipenuhi status bisnes & diari saya seperti dulu sejak saya buka akaun FB ini . Saya tak nak bercakap pasal dakwah dan agama dah sebab saya bukan orang yg layak lagi . Saya takut kena hentam .
    .
    Andai saya posing comel2 seakan wanita , ampunkan saya . Beri saya masa untuk dapat posing seperti ayah , adik & abg anda . Andai penulisan saya laser selepas ini , ampunkan saya . Semuanya kelemahan mulut saya yg kdg2 tak dapat nak kawal emosi . Jiwa muda kan . Andai terjumpa saya di luar dan tidak menepati ciri2 berpakaian mahupun beperwatakan lelaki yg anda suka , ampunkan saya . Andai saya masih tidak berjanggut bermisai , ampunkan saya juga . Jawapan saya mudah sahaja , anggap saya belum berhijrah dan masih yg lama . 
    .
    Saya tak nak uolls kata saya baik . Biarlah selepas ini , org nampak saya yg jahat2 sahaja . Saya akan "YA" kan semuanya . Saya tak nak dikaitkan dengan hijrah lagi sebab saya sendiri masih memperbaiki diri menuju perubahan secara total . 
    .
    Saya sentiasa lapar akan hidayah Allah dan Allah berkali kali hancurkan hati saya sampai saya menangis teresaknya . Saya yakin kenapa Allah membolak balikkan hati saya . Sebab sebelum ini saya yakin saya tidak akan menjadi yg lama . Saya mungkin sudah merasa sombong akan iman diri . Namun , Allah bijak dengan memberi ujian sehingga hati saya dibolakkan . Sekarang saya faham betapa saya lemah dan perlukan Allah sentiasa . 
    .
    Saya suka jatuh berkali-kali , saya suka jika hati kecil ini ada keinginan kembali yg lama , saya suka jika diri ini berbuat dosa , sebab ini lah saya manusia yg pendosa , yg sentiasa nak kan hidayah dan pengampunan Allah . Mungkin ini adalah FASA sahaja . FASA kepada penghijrahan secara total suatu hari nanti . 
    .
    Pisahkan saya dengan bisnes . Saya tak nak dikaitkan berhijrah kerana bisnes . Anggap sahaja saya belum berhijrah jadi anda tak layak nak kaitkan saya dengan apa2 dah . Maafkan saya . Dan BERHENTI mengharapkan too much drpd saya . 
    .
    Jgn risau . X adalah saya pakai perempuan 24 jam . Kalau sekali sekala nampak saya di luar sana memakai blause perempuan , maafkan saya . Beri saya masa . Kdg2 rindu juga .
    .

    Doakan saya .

    SUMBER : fb safiey ilias




    0 comments:

    Post a Comment